Možda svi naši učenici neće postati Luka Modrić i rušiti rekorde u Real Madridu, ali će zato svi oni biti uspješni u onomu što žele.
U današnje vrijeme, u svijetu u kojemu su sportska postignuća izuzetno važna, važno je prisjetiti se da je uspjeh mnogo više od toga. Sportaši moraju analizirati igru, predvidjeti poteze protivnika i donositi odluke u djeliću sekunde. Ova stalna mentalna angažiranost razvija kritičko razmišljanje i analitičke vještine, koje su izravno prenosive na akademska okruženja. Na primjer, nogometaša koji procjenjuje najbolji potez možemo usporediti s učenikom koji određuje najbolji način rješavanja složenog matematičkog zadatka. Iako vještine koje djeca dobivaju treningom uvelike utječu na psiho-fizičko stanje djeteta, ne bismo smjeli zanemariti i druge aspekte koji utječu na cjelokupni razvoj djeteta. Velik dio ovog razvoja zahvaljujemo znanjima mentalne aritmetike, skupu vještina koje igraju ključnu ulogu u obrazovanju i ukupnom razvoju djeteta.
Što je mentalna aritmetika?
Mentalna aritmetika je izvođenje matematičkih operacija u mislima, bez korištenja fizičkih pomagala poput kalkulatora ili papira. Obuhvaća vještine poput zbrajanja, oduzimanja, množenja i dijeljenja, potičući pritom brzinu, točnost, preciznost, usredotočenost i pažnju kod djeteta. Osim toga, znanje mentalne aritmetike utječe na kognitivne sposobnosti, poboljšavaju se vještine efikasnog i bržeg rješavanja problema i postavljaju se temelji za složenije matematičke zadatke. Kada djeca u ranoj dobi počinju učiti mentalnu aritmetiku, grade čvrstu osnovu koja će im pomoći ne samo na akademskom putu, već i u životu.
Povezanost između uspjeha u učenju i samopouzdanja
Uspjeh u učenju usko je povezan sa samopouzdanjem, s obzirom na to da postignuća u školi značajno utječu na dječje samopouzdanje. Nakon što učenici postignu određeni uspjeh u školi koji se sumativno vrednuje, odnosno nakon što dobiju dobru ocjenu i/ili pohvalu učitelja, njihovo samopouzdanje jača, a samim time raste i motivacija za određene predmete i teme. Njihovo se znanje širi i nadograđuje, a samim time i slika o njima samima koja uvelike utječe i na njihov socijalni život. S druge strane, kod nedovoljno motivacije i skromnijeg znanja rađa se otpor prema učenju što u konačnici rezultira smanjenim samopouzdanjem, nedostatkom motivacije i želje za učenjem i napretkom.
Kako razviti samopouzdanje kod djeteta?
Samopouzdanje je ključno za dobar razvoj djeteta. Razvijanje samopouzdanja uz učenje mentalne aritmetike odvija se u nekoliko faza i uz pomoć raznih strategija. Početne razine mentalne aritmetike uključuju osnovno i direktno računanje zbrajanja i oduzimanja kako bi se dijete osjećalo ugodno i sigurno i kako bi, s vremenom, postupno moglo riješiti i puno kompleksnije zadatke. Nakon nekog vremena, dijete će uvidjeti koliko je uspješno i njegovo će se stečeno samopouzdanje reflektirati na drugim poljima – aktivnije će sudjelovati u školi, ali i slijediti svoje snove i planove.
Bogatiji društveni život u školskoj okolini i izvan nje
Uspjeh u učenju ne utječe samo na samopouzdanje djeteta, već i obogaćuje njegov društveni život. Kada su djeca uspješna i imaju puno znanja i vještina, i druga će djeca željeti postati poput njih i biti u njihovom društvu. Na taj način razvijaju se socijalne vještine, empatija i ophođenje s drugima. Učenici koji su uspješni vjerojatnije će sudjelovati u izvanškolskim aktivnostima i na taj način proširiti svoje društvene krugove i stvoriti trajne veze.
Zaključak
Svako dijete ima potencijal za uspjeh u učenju, ali i u životu. Tečaj mentalne aritmetike na kojem se, osim sticanja vještina poput brzine razmišljanja, reagiranja, računanja, kreativnosti i pažnje, njeguje i dječje samopouzdanje koje utječe na njegov osobni rast i razvoj. Razvijajući njihove akademske uspjehe, pomažemo im izgraditi svjetliju budućnost – onu u kojoj se osjećaju jakima i spremnima da slijede svoje snove, kako u učionici, tako i izvan nje.